Glad Påsk allihopa

Jag blev sent igår kväll inbjuden till ett scoutevent idag runt tolv men jag var tvungen att tacka nej till det med. Jag tror att det var bäst för jag ska ju på welcome party nästa söndag där jag kommer välkomnas och presenteras för scoutkåren/avdelningen. Vi hade en fin gudstjänst med kör och predikan (som jag fick en fusklapp på norska till då det var norskan som höll predikan). Efter själva gudstjänsten hade alla tagit med sig något att äta till lunch så vi hade ett  knytkalas av Japanska rätter. Det var kul och spännande att testa så mycket nytt. Jag blev erbjuden att följa me doch sjunga karaoke men då jag redan hade tackat nej till så mycket kände jag att jag hellre hade klättrat berget än att gå och sjunga med kyrkovänner så tackade jag nej till det här med. Jag börjar skolan i morgon så det var nog bäst att jag gick hem och skrev lite grejer som skolan ville att jag skulle ha skrivet innan jag börjar och så pluggade jag lite japanska. Jag blev även erbjuden att ta ett deltidsjobb för att lära ut svenska. Lite otippat då jag bara blivit erbjuden att lära ut engeska. Jag förklarade att jag inte kunde göra så på grund av att jag bara har ett student visum. Hon tyckte att jag var überärlig som tackade nej, alla kineser jobbar och pluggar samtidigt. Jag sa att om hon hjälpte mig med japanskan ku de jag hjälpa henne med Svenskan så nästa söndag eftre kyrkan ska vi plugga lite japanska.
I morgon börjar skolan och jag är rätt nervös, jag skulle fylla i mina mål efter 4, 8 och 12 veckor och efter 6 månadde men jag har bara kommit på det första, Jag vet inte vad som är realistiskt. Jga skulle dessutom skriva ett tal men jag försökte skriva på japanska men det är rätt begrensat så jag tror att jag håller det på engelska men jag vet fortfarande inte vad jag ska säga! Jag har kommit så långt att jag har sagt vad jag heter och var jag kommer ifrån.
Utöver det så ska jag skriva en essä om mitt syfta att vara här i Japan men jag kommer inte ihåg längre. Jag är bara så tacksam över att jag har en värdfamilj och för att jag faktiskt är här. Jag kommer inte ihåg exakt varför jag valde Japan längre, det känns bara så naturligt nu. Jag kan komma på svar om varför jag inte valde alla andra länder men varför åkte jag hit? Essän ska vara skriven på svenska och engelska.
hjälp är välkomen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0