lycka och besvikelse

Jag blev inbjuden att bestiga att berg i närheten av Osaka och gå på ett nudelmuseum och göra egna nudlar. Jag var exalterad  över att möta den japanska kulturen och nå nya höjder. Det skulle vara på söndag med en jagpan som ska till USA i sommar. Söndag är viktig i kristendomen och inte minst påsksöndagen. Jag fick en förklaring av otosan varför inte tiden skulle passa men sammtidigt tog han upp en broshyr om nudelmuséet. Han sa även att han inte skulle vilja att jag mötte upp japanskan för han vet inte vad som skulle hända. Även om japan har relativt låg brottslighet så var han rädd att något skulle hända. Jag tror egentligen att det är tiden som är det som berör mest. Jag skulle så gärna vilja åka med och bestiga berg och umgås men det kanske blir en annan gång då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0