Min skola

Jag tror inte jag berättade det.. men jag gick till min skola igår. Det är en protestantisk flickskola. Man har ingen skoluniform men man måste ha rätt skor och idrottskläderna är lika för alla. Man får inte ha smink, nagellack och smycken. Annars verkar allt bra. Jag har fått höra av japaner ajg har träffat att den här skolan är jättebra och att skolan har ett gott omdömme.
Jag hade fått ett dokument innan där det ståg att det skulle vara två utbytesstudenter från skolstarten. Jag och en från singapore. När jag kom till highschollbyggnaderna var det skyltat var utbytesstudenterna skulle gå. Det tyckte jag var rätt gullit när vi bara var två. Hon åker genom ett sammarbete i systerskolan i singapore som jag har fattat det och hon kommer att vara här under tre månader. Jag som redan känner mig rätt stressad för att jag inte kan så mycket japanska och jag har varit i japan i mer än två veckor. I alla fall hoppas jag att vi kommer få det bra i skolan. Vi ha fått skåp och rundtur. Jag hittar i skolan men frågan är om jag hittar deit.. Det kostade över 1000 yen att komma tid och tillbaks så jag längtar tills när jag får commuter card. Min skola skulle betala för allt som har med skolan at göra, dvs resan, idrottskläder, om jag väljer cooking så betalar de för ingredienser om jag sparar kvittot. Jag fick en del goda nyheter. Jag hade fått veta att japan har skola på lördagar men så visar det sig att min skola är ett undantag. Jag var lite orolig för att vårlovet var det längsta lovet eftersom att det ligger emellan två skolår men så visar det siga att det inte var det och att vi kommer att ha två månaders lov på sommaren och att min skola förmodligen har längre lov än många andra.
Jag längtar tills när skolan börjar men samtidigt är jag lite rädd för att göra bort mig och att jag inte kommer komma ihåg namnet få de i min klass. Jag längtar tills när ajg börjar skolan på måndag men samtidigt är jag rätt glad över att jag har långa lov och att jag slipper skola på lördagar.
-
På Osaka turen med AFS träffade jag många japaner och jag blev presenterad för en (japan) som går i samma skola. Det visar sig att vi går i samma klass. Hon, jag och 47 andra tjejer...
-
det avr egentligen det jag ville säga med hela inlägget, att jag är glad över att jag i alla fall känner EN.

Kommentarer
Postat av: Amalia

Hej Sara!

Vad kul och spännande det verkar vara i Japan! Hoppas allt är toppen med dig och att du trivs. GLAD PÅSK önskar hela familjen på andra sidan gatan! :D

2012-04-06 @ 12:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0