Grazie

Fredagen den trettonde var inte så farlig ändå! Jag lyckades skicka iväg alla de där breven och jag hade min fredagsklub, sadobu! Lyckades rätt bra med att göra teet. Jag var bäst i min "grupp" bestående av mig och två nybörjare så det kanske inte var så konstigt. Men jag såg det som en framgång att jag kunde viska till den bredvid mig hur hon skulle göra och till råga på allt lyckades jag prata japanska mestadels av tiden. Det regnade dock och jag blev tvungen att låna paraply när jag gick hem. Helgen: För mig är det inte längre skillnad på helg och vardag på grund av att jag har lov men eftersom att resten av familjen är ledig så blir det ändå annorlunda. Denna helg var dessutom långhelg men måndag som havets dag. Lördag kommer jag inte ihåg så jag tror inte jag gjorde något viktigt. Men på kvällen åkte värdmor och värdfar till Nigata för att kolla på min värdbrors (som jag träffat en gång) sista baseballmatch för säsongen. Söndag hick jag upp tidigt för att ta farväl av kära, söta Jodie men ja han inte köpa biljett i tid och när jag köpt biljett för nästa buss och precis ska kliva på säger de att den kommer att komma fram 20-30 minuter för sent och då skulle Jodie redan vara borta så jag gav tillbaka biljetten. Var lite ledsen och strövade runt i området till typ tio sen kom jag hem. Där insåg jag snabbt att jag inte hade något att göra så när min värdbrors kom hem gick jag och la mig på golvet i mitt rum och sov i cirka sex timmar(!). sen var det middag och då värdföräldrarna fortfarande var borta gick vi till makudo (McDonald's) och köpte take away... Inte för att jag ville det men jag kände nog att det var bäst och enklast. Jag tog en happii seto (happy meal) och jag fick en Spiderman-skål sen såg vi på Spiderman (1). Gick trött och la mig klockan elva men kunde inte somna förens klockan två då värdföräldrarna kom hem igen. Jag halvsov till halv sex men sen kunde jag inte sova mer.. Hemskt. Jag kan inte sova under dagen. Eller kanske bara då... Måndag, vu fick besök av familjens före denna (mig) utbytesstudent, Erica, från Italien. Vi spelade kortspel och kollade på film tillsammans. Tack för en kul dag!! Idag, tisdag var jag med ローラ, roora, Laura och KÖPTE YUKATA!!! Vi hade det kul!! Hon köpte en vacker färgstark en coh jag köpte en vit med blåa och rosa blommor på. Man blir så glad när Laura har på sig sin yukata. Hon passar så bra i den. Vi åkte och köpte accessoarer till yukatorna och jag tror att jag sammanlagt idag var åkt tåg för mer pengar än vad yukatan kostade. Egentligen går det på skolkortet men då det är sommarlov fick jag betala allt själv och först då insåg jag hur långt jag har till skolan. Nästan 200 kronor bara på tågbilljetter (ok, det är typ hälften av vad min yukata kostade men den billigaste hade kostat 140 kr). Ähh, jag har ont i huvet av för lite vatten så jag skrev vääääldigt tråkigt men imorgon, kanske jag skriver något lite bättre och roligare för då ska jag till SANNOMIA!! Och jag ska också gå på ärende i stadskontoret för att Japan har ändrat lite i sina lagar så min försäkring gäller inte/jag måste betala själv/AFS betalar OM något händer men jag tror ändå att det är jag som betalar om något händer.... Eller 30% om jag förstod det rätt... Jag ska i alla fall ha kul imorgon och jag får se vad som händer. På förmiddagen ska jag plugga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0