med en kittlande mint känsla på huden och lycka i kroppen

Nu är jag tillbaka från en löptur som måste vara den långsamaste genomtiderna men jag njöt! Jag avklarade de första fem kilometrarne på över 30 minuter!! Skam! 33:30 tror jag det var... men jag måste erkänna att det var för att jag stannade överallt och tog foton, såg mig omkring och njöt. Det var varmt trots de tjocka molnen på himlen. hög luftfuktighet, vet inte riktigt om det var jag som svettades eller om det var fukten i luften som kondenserades på min hud. Här inne är det 80% luftfuktighet men ute känns det som dubbelt (ja, jag vet att det är omöjligt men ändå!!). Jag sprang de dryga sex kilometrarna runt ön men precis innan "mållinjen" vände jag och Power Walk:ade tillbaka. Jag hade velat springa milen men den högaluftfuktigheten och den höga värmen gör mig trött bara av att stå still men jag gjorde den distansen (nej, 12km..) i alla fall, på 1 timme och 37 minuter. Väl hemma tog jag en härlig dusch med ca 30°C vatten, härligt! Jag vet att det här låter jätterandom men det finns deoderant/doftvatten här om har mintkänsla på huden, svalkande och i princip alla i skolan använder den, olika dofter mm.
 
Efter lite mer än en kilometer luktar det så gott, typ som grannarna i Sveriges pannkakor. Det ligger en brödfabrik där i närheten. Typ när jag var här:
Efter yttligare en kilometer finns en kaffefabrik, det doftar ljuvligt! Jag hittade fabriken!! 
Nästa kilometer luktar blommor eller något fruktigt men jag tror det är på naturligt sätt.
 
 
Sen den fjärde kilometern är längs havet, det luktar salt och här älskar jag att ta bilder och dricka lite vatten, jag vet inte men det har blivit an vana att stanna där för att varje gång jag springer med någon så stannar vi där och dricker vatten så nu gör jag det också. Här är havet i alla fall och det var rätt så molnigt som ni kanske ser..
 
 
och så vattenpölarna precis i slutet av de första sex kilometrarna:
 
Men ärligt talat det var inte så fal´rligt mycket vatten det regnade i morse fram till typ 10/11 så när jag drog ut vid ett var det inte så farligt..
 
Mest för att jag bara har bilder på industrierna runt ön tänkte jag visa hur det ser ut åt andra hållet:
 
 
 
 
 
jag vet att det inte syns i bildrna men idag var det 25°C 
här är veckans väder för er som är intersserade:
 
 
Som tur är älskar jag regn men man kan ju inte springa så värst långt i regnet innan ens fötter ser ut som russin...
 
Jag kan ju vara inne och plugga men det låter ju inte så kul.. Men det ska jag, varje dag under de återstående 54 dagarna på lovet. för jag SKA och jag förväntas kunna prata japanska efter lovet. Jag ska börja redan nu, ta igen de första två dagarna då jag glömde av. 
 
åhh, det ringde nyss på dörren och ehh, jag fattade ingen ting av vad budbären skrek så min värdbror hjälpte mig.. MEN!! Jag fick en namnsdagspresent!! hehe, öppnade lite för tidigt men åhh, jag har saknat mina linser och en BRA väska!! jag köpte en här men nå jag är van vid att ha dator varje dag så blev skolböcker lite för mycket för väskan, är rätt trasig nu... KÅNKEN!!! 大好き!
 
tack för att ni överlevdse mitt värdelösa inlägg, nu måste jag plugga och lada för att besök på postkontoret i morgon.. JAG SKA KÖPA FRIMÄRKEN!!! Oavsett om jag gör det på svenska, engelska eller japanska, ingen vill sälja *svordom* frimärken till mig!!! Men I MORGON, då, då ska jag lyckas!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0