OSAKA!!!

Jag kommer inte kunna uppdatera så ofta som jag egentligen borde, jag har mycket att göra och jag har fulölt upp att ta in den japanska kulturen.
Idag var jag i Osaka med AFS. Vi gjorde lite sightseeing och jag testade att göra okonomiyaki. Det heter på svenska japansk omelett. Vi åkte och kollade på shiennoji temple, och gjorde lite allt möjligt. Jag åkte dit med Ayumi, min värdsyster, och väl där mötte vi utbytesstudenter i närheten och framtida utbytesstudenter med AFS och volontärer. Det var rätt kul att träffa de andra utbytesstudenterna. Speciellt de i mitt chapter. Jag tror att Ayumi hade kul med, hon träffade en från thailand och hade kul med henne och ett par andra. Eftersom att vi var rätt många var vi indelade i grupper och Ayumi var inte i samma grupp. dte regnade rätt mycket när vi har ute på sightseeing. Det haglade lite också. Efter att ha varit här ett tag och vant mig vid värmen (15-20°C) var den här dagen kall. då avr det 6°C. Jag tycker inte det var kallt men eftersom att det blåste och regnade blev man blöt och kall.
Jag var i kyrkan idag med. Jag var poå engelskkurs. Vi läste johannes 3 och gjorde ett rollspel. På några ställen säger de "flesh" men på jenglish (japanska+engelska) blir det fresh. Jag och norskorna tyckte det var rätt kul men japanerna fattade inte..
Imorgon ska jag på söndags skola för de små barnen. Jag hoppas att det kommer några denna gång..
Efter det har vi gudstjänst. Jag ser fram emot det. Jag kan vara med norskorna och slappna av lite. Efter kyrkan så ska jag, norskorna, delar av min värdfamilj coh ett par japaner till Oishi och äta sushi, OISHĪ (gott)!! Det är alltså ett kyrkgäng som drar och äter sushi. Jag måste erkänna att det är första gången jag äter sushi i Japan. Men det är om man bortser från bara ris och nori. En av norskorna (vän till volontären) har aldrig ätit sushi förut. NÅGONSIN!!! Det blir kul, jag har hört att det är billigt och supergott.
Under den veckan jag har varit här har min familj och andra kristna i min närhet bett för mig så många gånger att jag inte kan räkna. Jag är inte riktigt van vid allt det här. Att be varje måltid med familjen är inte riktigt min grej men det är inte jobbigt så jag lider inte av det.
På torsdag ska jag besöka min skola. Det kommer bli kul får man hoppas på. Jag kommer inte ha en skoluniform, det är synd, och jag kommer gå i en skola med bara flickor. På tågen här finns till och med "girls only" vagnar..
I alla fall, jag kanske kommer att använda skol uniform i alla fall för det vore ju cool att ha det men jag vet inte..
Jag hoppas på en fin dag imorgon och jag önskar er en fin dag med, god natt

Kommentarer
Postat av: Catharina

Kära Sara



Det är helt underbart att höra din röst och möta ditt nya hemland genom din text. Vilken intressant kultur - ser ännu din värdmamma sovandes på golvet. Härlig bild! Andas, ta in intrycken och ge dig tid till att känna efter. Kram från mig och flickorna (som nu sover sött)/Catharina

2012-04-02 @ 21:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0