Tokyo

Framme i Tokyo!! Jag har precis varit med om en massa nya grejer som jag gärna skulle vilja dela med mig av men jag är för trött för att skriva och jag har pratat för många språk idag för att kunna formulera mig rätt. Men ett kort inlägg blir det.
Så, efter två timmars sömn "igår natt" gick jag upp (4:00) och packade det sista, jag tog farväl till familjen på flyplatsen och var mest fokuserad på själva flygresan mer än min familj och hela året i Japan. Under flyget till London försökte jag att vara vaken (och lyckades) så att jag skulle kunna flyga på den längre resan. I London var det mest vänt, vi var på Starbucks men jag tog de-caf för att kunna sova senare men väl på den 12 timmar långa resan kunde jag inte sova alls. Jag har kollat igenom alla filmer i "kids zone" på planet coh dessutom såg jag ett japanskt program om Hyogo prefecture där halva programet var om Kobe, min stad. På Narita Airport gick allt bra, japaner gick runt i uniformer och såg strikta ut men när man pratade med dem var alla lugna och väldigt hjälpsamma. Direkt när vi kom ut till ankomst hallen såg man en skylt med AFSs logga på och jag blev väldigt exalterad över att vara i Japan och att få träffa så många nya.
Vi tog bussen till hotellet där vi mest fördrev tid och försökte vara sociala men när jag ahde varit uppe i 26 timmar var jag nästan svimmfördig och då fick vi nycklarna till rummet. Sov i två timmar sen var det middag och då var alla piggare och det var mysigt. Sen fick vi lite föreläsningar från olika japaner om olika saker och så kollade vi på en film där AFSare sjöng en låt och sen fick vi sjunga den med. Efter det var det gruppbild (jag tror att vi är 134 personer frpn 32 länder). Sen gick alla upp till sina rum och här är jag nu, jag delar rum med en trevlig schweizisk tjej vid namn Aline .. Klockan är tio (22:00) i Japan nu och jag måste verkligen sova nu. I morgon ska jag upp klockan 6 och börjar bussfärden mot Osaka 7:30. Förväntas vara framme runt fem (17isch). Får se hur mycket jag hinner uppdatera under den här närmsta tiden.. Hur som helst hann jag med att skriva det mesta.
-
God Natt från en trött svensk <3

Kommentarer
Postat av: Klas

Hej favosara. Du är bäst

2012-03-21 @ 21:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0