日本語-test

Okej, jag ska skriva ett inlägg men jag är inte helt säker på att jag hinner idag. Jag har det bra. Jag trivs i skolan oh nu idag ska jag till Kyoto (för första gången nånsinn) tillsammans med en klasskamrat som jag sitter brevid under närstan varje lektion. Nu har jag precis avklarat mid term tests-veckan. så nu kan alla slappna av igen.
Jag gjorde dock bara två prov. Prov perioden var mellan onstag och fredag så på onsdagen hade jag inge prov, jag var i biblioteket och pluggade en timme sen kunde jag åka hem. Jag behövde vara i skolan på alla prov som hela min klass var med på, de obligatoriska kurserna. Lite onödigt att åka till skolan  en timme, vara där en timme och åka hem en timme. på torsdagen hade jag engelskprov. Det gick rätt bra faktiskt. Då jag är bäst i klassen på engelska hade jag inte pluggat alls. Det var inget jag hade kunnat plugga på heller. Jag gjorde det jag kunde. Jag förstog att jag skulle översätta vissa grejer me det gick ju inte. De enda kinesiska karaktärerna jag kände igen var de fö japanska (日本語) och engelska (英語) så jag förstog i alla fall i vilket språk jag skulle svara på. Jag gjorde mer än va de förvätade sig av mig. Sen hade jag 日本語-prov. Det hade kunnat gå bättre men jag är nöjd ändå för det gick bättre än förväntat. Jag blev klar i tid men jag var lite osäker på vissa grejer. Jag går på Japanska Second Language (JSL) sex timmar i veckan tillsammans med en annan utbytesstudent. Vi gjrde dock inta samma prov då hon har pluggat japanska i typ fem år och kan prata rätt bra. Jag gjorde med andra ord ett rätt lätt prov...
I alla fall. Nu ska jag till Kyoto och ha det trevligt. Klockan är 8:30, och min familj äter frukost och förbereder sig för kyrkan. Det skulle vara kul att gå idag. Jag skulle visa mina kanintuggummin för en av normännen men det kanske blir nästa vecka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0