svar:

Anonym om så, nu har jag lite tid..:
Trivs du med ditt utbytesliv i Japan?Eller längtar du hem? Är det som du föreställde dig?
Jag trivs i skolan och i mina familj och skolan tar up majoriteten av min tid så det är väl bra att jag trivs där. Det fonns de som har åkte hem för att det är omöjligt att byta värdskola som om man inte triv får man åka hem.
Måste erkänna att jag inet längtar hem, jag önskar dock att jag åkt mer förberödd coh kunnat språket innan. det hade gjort allt myckett lättare...
Jag var berädd på tidiga mornar och jag visste att skolan var mycket viktig här men jag kunde aldrig föreställa mig att det skulle vara så här. Att folk ärligt säger att deras hobby är att plugga. Jag kunde inte föreställa mig att allt skulle vara så likadant och perfekt och att det spelar mycket större roll än allt annat i vissa fall.  som med gakupa, att det skulle vara perfekt spelade större roll än alla de timmarna jag har tränat med dem, lärt mig allt. Men det jag minst hade kunnat föreställa mig var stressen. Alla är så upptagna med sig själva och sin egen stress. fokuserar på att bli bäst själva, utan att göra något fel.. Min värdfar kommer hem runt tio varje dag från jobbet. Han är en av alla japaner som jobbar (enligt mig) överdrivet mycket. Jag vet inet riktig vad han, eller alla andra, gör för de jobbar så långa dagar.. Min värdfar jobbar på andministrationen på en skola antingen händer det mycket grejer eller så måste han vara den enda som jobbar eller så jobbar ingen. Eller så är de den bästa skolan i världen annars vad behöver man jobba med så länge varje dag? dag ut oc dag in, varje månad varje år.. Jag vet inte men stressen och pressen är min största överraskning (det jag minst förestälde mig..)
Annars tror jag inte att jag hade kunnat föreställa mig något om året. Mycket händer under ett år och det har knappt börjat. Jag har mest bara varit i skolan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0